2008. december 2., kedd

Karton wars

Kérem, én állást foglalok. És legyen egy lájtosabb post is.

Family Guy vagy South Park? South Park vagy Family Guy?


Bár elfogult vagyok, azért szántam rá némi időt, és megnéztem néhány Family Guy epizódot (hozzátartozik, hogy már évekkel ezelőtt is tettem ilyet). De valahogy nem lettem a rabja. És korántsem az a probléma vele, hogy "PC", mert a FG maximálisan nem az. Valami más... valami hiányzik belőle, ami a South Parkban megvan.

A South Parkot ugyan gyakran kritizálják konzervatívok is, mert hát khm... nem túl tapintatos társaság a Parker-Stone duett, akárhogy is nézzük. Ám érdemes a dolgok mögé nézni: pl. a Bloody Mary c. epizódon a katolikusok kiakadtak (ismerjük el, némiképp joggal), noha épp ennek a résznek a fő mondanivalója a szabad akarat mellett való kiállás, és a minden jellemhiba "betegségként" való emlegetésének a tagadása. A hippis epizód klasszikus, és zseniális, és ugyanilyen klasszik a Death Camp of Tolerance is. Maximálisan alap a demokrácia-fikájuk (némi PETA-köpködéssel egybekötve) [itt a demokratikus "kötelesség" és kizárás - Stan elzavarása - kicsit hasonlít a libsik vallási türelméhez], és az ostobenkó antikapitalistákat is elküldik melegebb éghajlatra. Ja, és nincsenek túl nagy véleménnyel a sztárolt partiribancokról sem. A "szépség"-és "önmegvalósító" eszmények következményeivel kapcsolatban is elég konkrétak.

Vajon mitől jobb a SP, mint a FG? Ötletek? Jobb egyáltalán? Ki szavaz a Family Guyra inkább, és miért?

Közben jobb, ha nem felejtik el, hogy a FG-t lamantinok írják(Egy; Kettő) . Talán ez lehet az oka, hogy nem jön be annyira...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyértelműen SP, mert FG-t még nem láttam egyet sem :)

gabrilo írta...

szvsz. nem vesztettél sokat:))) a SP ezerszer jobb.

Király Rák írta...

Ismersz, Gabrilo, Family Guy. Pedig nagy south parkos voltam régen, és most is a kedvenc sorozataim között van az SP, de - talán öregszem - egyre jobban zavarnak az SP szájbarágós tanulságlevonásai. A beteg részek, amikor a történet teljes agybaj (mint pl Imagination land), továbbra is nagy kedvencek azért.

Az FG ezzel szemben szórakoztat, csak gegekből áll, a sztori szinte másodlagos. Kevésbé kavar fel, kevésbé direkt és ez nekem tetszik. Amúgy pedig, bár rajzfilm-rajzfilm, tök más műfaj a kettő.

gabrilo írta...

Kedves Rák,


Hát egen:))) De ez szvsz. tényleg ízlés kérdése. A múltkor rávettem magam, és végignéztem néhány részt a FG-ból, de megmondom őszintén, nem dobta meg a libidómat:(( (Amit magánál csekkoltunk eccer, a nácis rész, az viszont nem volt rossz)

SP-ügyben azt mondom, az uccsó néhány évadban csomó olyan rész van, ahol láccik, hogy elfáradtak. De szerintem meg pont a valamilyen "tanulságlevonós" részek a legjobbak:))) Azok azok, amik megmozdítják az embert a megértési részlegen, és ez ingerli nevetésre a delikvenst (a "medvedisznóember" ezért is marad örök klasszikus).
És ne feledje azt a sok zsidózást, hajjaj!:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Király Rák írta...

a High School Musicales is nagy volt, a régi időkre emlékeztet. De monnyuk az is igaz, h elfáradtak.

Mishmesh,alias Dorka írta...

Tanulság az kell bele.
Arra már nem emlékszemn, a Casa Bonitának mi volt a tanulsága, de fájdalmasan magaménak éreztem azt a tanulságot.. Asszem Cartmen mondta ki, mkiközben a vízen lebegett nagy boldogan.
Miután leugrott a nagy művízesésen, feljött, érteözttek a rendőrök, és elsorolták, milyen szörnyűségeket csinált, hogy bejuthasson..
"mondd fiam megérte?
--Igeeeen"