2009. február 22., vasárnap

Szerénységem bizonyítékául - azok a nagyarcúak!

Szeretném elmondani, miért nem ismerek el másokat, illetve azok teljesítményét. Nem, nem a beképzeltség az oka. Pusztán enmagam képességeinek felismeréséről, azok tudatosításáról.

Nem tudok sokat, de amit tudok, azt nagyon. Így ott nem ismerek ellenérveket.

Ezek meg jönnek itt mindenféle "nagy nevekkel", történészekkel és filozófusokkal, akiknek papírjuk van ezekről, hogy nézzem meg őket. Hát nem nézem!
Most nézzem meg John Lukacsot... John Lukacsot? Minek? Nem olvasom el. Ne, ne vágj a szavamba, elmondom neked kisfiam, miért nem. Mert én tudom a történelmet. Nekem egy Lukacs ne mondja meg, merre hány óra. Különben is ki ez a Lukacs? Ez a Lukacs még Mezőtúron sem járt, mit tudhat az életről? Ott ül, otthon, Amerikában, az indiángyilkos nemzet országában, írja a könyveit és osztja az észt - ezek a kis nímandok meg beszopják. De nem én! Előbb voltam én ezeknek az ismerője, mint bárki ezek közül a "nagy nevek" közül.

Aztán itt vannak ezek a magyarok is, akiket mindenféle kétely nélkül védenek ezek a csicskák. Mindenféle szakmai tekintélyre, meg egyebekre hivatkoznak. Ugyan kérem! Én már akkor zserbót ettem kisvillával, amikor Ablonczy még csak répapürét majszolt. Ez meg itt hülyíti a jónépet, és hazudozik mindenféléről. Mert ezek ilyenek, mind. Lásd Katyn.
És hogy miért mondom el mindezt? Volt rá okom, hogy őket lőjem. Egyrészt a történelemhez és a politikához értek. Nem is keveset. Másrészt, a tapasztalat: én már sok mindent láttam. Túl sokat ahhoz, hogy higgyek ilyen szélhámosoknak. Harmadrészt, épp Ablonczy reputációja végett, sokkal nagyobb károkat tud okozni, mint mások. És ki más mondja meg ezt, kisfiam, bele az arcodba, ha nem én? A korai bölcsességnek kérlek, egyetlen feltétele van: rám kell hallgatni.

És még kételkedsz? Miért? Ja, hogy felmutatni kéne valamit, ez a problémád. Olcsó ál-konzervatív, nem-konzervatív alapállás lesz. De legyen, ha nagyon akarod, bár nekem nincs mit bizonyítanom. Mindből van legalább kandidátusi címem. Hogy honnan? Nekem tudnom kell, én gyártottam őket. És miért?
Nem figyeltél eléggé.
Azért, mert én SEMMIFÉLE címet, kinevezést nem fogadok el hazug történészektől, akik hazudoznak és káros politikai deklarációkat írnak, olyanoktól, akik, tudod, hazudnak Katynról. Meg mindenről. Hogy ők kritizálnak, szerintük nem vagyok kompetens? Ugyan kérlek. Inkább hiszel az ilyen opportunistáknak, mint az igazi konzervatívoknak? Mert én az vagyok, bizony. Ezért is tudhatom, ki az, és ki nem. Na, ők nem.

Ha még mindig kételkedsz, hasonlítsd össze az ő munkásságukat az enyémmel (megtalálod itt: eletmuvem.blog.hu), és nem fogsz kételkedni. Én csak jót akarok neked. Jobb, ha most nyitod fel a szemed. És hogy lásd, te kis hülye, milyen áldozatkész vagyok: én vállalom a felvilágosításodat. Ne légy hálátlan.


[Néhány tételért köszönettel tartozom a Gyógyszerésznek]

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tulajdonképpen ki a halál az a Molnárgörény? Tényező vagy mijafasz?

Mocskolódni, azt tud, de azon túl??

De hogy valami értelmeset is írjak:
Én speciel John Lukacs-tól nem vagyok elájulva. Nem rosszak az írásai, de bőven nagyobb a füstje, mint a lángja. Te mit gondolsz?

Üdv:

Czelder

gabrilo írta...

Kedves Czelder,


Magának természetesen igaza van. Nem véletlenül nem ugrottam MG torkának jelen esetben. Igazából "válaszolni" sem akartam, csak hát a gyógyszerész ötletet adott, és mégis. De hogy őszinte legyek, most kiválóan mulattam az írásán (a kommentjein nem különben). Tényleg_felvidítottak.

John Lukacsról:

Sajna ebben is egyet kell értsek magával. Legalábbis részben. De bármelyik név behelyettesíthető, nem a név a lényeg a posztban (Lukaccsal sok mindenben nem rétek egyet, így az anti-kommunista érzület fikázásában és a Reagan-fikájában sem; és szerintem néha kiönti a fürdővízzel együtt a gyereket is - de mindezzel együtt van benne valami eredetiség, és ráadásul jól is ír).

Molnárgörény írta...

Hehe, pont a John Lukaccsal jössz, aki megjelent magyarul, így jó néhány könyvét olvastam...

Mondjuk, amit Churchillről összehordott, az úgy viszonyul Churchill saját könyvéhez, mint a váza árnyéka a vázához magához.

Tiszteld Ablonczyt, tiszteld Talliánt, Békést, tisztelj, akit akarsz. A te dolgod. Véletlenül se vegyél észre semmilyen finom disszonanciát bennük - nem illik bele a világképedbe. Sőt, ha mondok ezt-azt (például Ablonczy interjújában azt a huncut kis csúsztatást, nagyon is mai napi politikai üzenettel, és úgy tartom, hogy céllal), akkor főleg fogd be a füled.

Az egyéb életművem pedig: nem tartozik rád. Másra sem, legfeljebb a közeli barátokra-ismerősökre. Van olyan szerzői nevem, amit nem ismertek, és kideríteni se lehet, mert még a neten keresve sem található meg. Meglehet, pont azért, mert nem igazán szeretném, ha Benei-féle barátaid ezt is kikürtölnék a világba. Öreg vagyok már ahhoz, hogy az ifjú titánok csipkelődéseire önigazolni kezdjek, és megmutassam nekik azt is, amit nyugodtan, békésen és politikától mentesen szeretnék csinálni.

gabrilo írta...

Kedves Görény,


Fényezheted még itt magad, a bombagyáron, meg a blogodon, de őszintén: kit érdekel? :DDD
Csak azért tettem ki ezt a posztot, mert ez egész vicces. Egy jóideje önmagad paródiájává váltál (és e tekintetben ez a poszt is fölösleges, amúgy).
Szóval már rég nem a tragédia és a siralmas hülyeség, hanem a komédia területén mozogsz - ami nem rossz, mert szórakoztat.

mr. pharmacist írta...

Czelder,

olvassa el a Budapest 1900-at (egyik kedvencem). Szerintem bármelyik történész javára válhatna, ha olyan kvalitásokkal rendelkezne, mint Lukacs. Személyesen is jó benyomásom van róla.

Mellesleg nem látom körülötte a hype-ot, azon kívül, hogy az Európa adja ki a könyveit.

gabrilo írta...

Tölgy kritikája Lukaccsal kapcs. asszem az szokott lenni, hogy Mo-n inkább libinek adja el magát.

Névtelen írta...

Köszönöm az ajánlót és a rövid, de velős áttekintést. Egyszer - ha időmilliomos leszek - majd veszem a fáradságot és olvasok tőle legalább annyit, hogy épkézláb véleményt alkothassak.

Ja, és mi vett rá, hogy Tirpákiát linkbe vetted?? :-P
A Haladás már a kertek alatt oson?

Üdv:

Czelder, a hobbikonzerv

gabrilo írta...

A Haladás tankjának jobb még most, időben behódolni! Később már hiába magyarázkodnék!

Lukacsot azért érdemes megnézni. Az írói vénája szerintem jau és sok meglátása is.