2008. július 10., csütörtök

A Köztársaság Barátai

Fletó civil vallása lassan univerzálissá válik. Tökömbe a Szent Koronával, éljen a Köztársaság!
Szeretnék mélyen gratulálni a komcsi bagázsnak, de tényleg. Szépen lassan sikerül a magyar történetiséget kiiktatni minden egyes szférából. És a Köztársaságra tett eskü, az mégis mit jelent? Emellé gondolom megint eltörlik a töri érettségit, pl. olyan kellemetlenségek végett, hogy a jogfolytonosság az első világháború után véget ért. Értsd: a jelenlegi sem törvényes hatalom.
De legalább vannak a magyar történetiségnek hagyományai, emlékei, szimbólumai. Na, elvtársak most ezeket igyekeznek sima relikviákká silányítani, lehetőleg minél többet, minél gyorsabban.

A múlt eltörlése mindig is a baloldal vágya volt. Most tessék, elvtársak, mindenki ájuljon bele a kérészéletű "köztársaságok" egyikébe.

Okádék banda.

13 megjegyzés:

mr. pharmacist írta...

Reggel monták a tévébe, hogy az szdsz is üdvözli a köztársaságot. Merhogy a korona a monarkijához kapcsolódik.

De milyen köztársaság az, aminek az szdsz hozsannázik? :(

Névtelen írta...

Azért nem biztos, hogy olyan ördögtől való dolog ez, még jobboldali szemmel sem, lásd:

http://www.hetivalasz.hu/cikk/0708/16536

gabrilo írta...

homop.,


Az idézetek gyf blogjából remekül illusztrálják a balidiotizmus legmélyét. A cikk írója egyébként beletalál: a "köztársaság" nevű izének Mo-n nincsenek hagyományai. Ez egy fabrikált-barkácsolt micsoda, és szvsz nem igazán való nekünk. Az, hogy Fr.o-ban köztársaság van, hát legyen. De az sem volt olyan eccerű dolog.

A Magyar Köztársaság nevű micsodának néhány évtizedes múltja van: a királyságnak majd egy teljes évezred. Tán véletlen?
GyF meg a kossuthi republikanizmusra (JÁJ) ejakulál, meg hogy minden hatalomnak a népakarat a forrása - ez utóbbinál károsabb tant talán soha nem találtak ki a világon.

Én ezt gondolom:

http://reakcio.hu/content/oli_20071004_a_koztarsasagrol

Névtelen írta...

Gabrilo,

asszem félreértesz (bár nem is fejtettem ki részletesen), a köztársaság mint hit tárgya szerintem is hülyeség, én a Koronára gondoltam. Szerintem teljesen felesleges a Koronát vagy másolatát pl. tisztavatásra hurcolni, az - mivel a történelmi magyar államiság jelképe - egy szakrális tárgy, aminek szakrális térben a helye.

gabrilo írta...

Redben, értem az érvelés lényegét. De a korona a magyar történetiségnek és a hagyománynak is a szimbóluma. Ha simán benyomjuk múzeumba, akkor a múltba száműzzük - ezek szerint a köztársasággal a történelem újrakezdődött?
Nemtok mit kezdeni magammal, ezt a demokratikus köztársaság c. fejezetet egyáltalán nem tudom megszeretni:-((

Névtelen írta...

Nem is kell megszeretni, én sem szeretem, bár az adott körülmények között hasznos dolognak tartom, mint Oli bácsi a biciklipumpát.

Szerintem bárhol is legyen a Korona, mindig a magyar történelmet és a hagyományokat jelképezi, akár a múzeumban, akár a Parlamenben, akár a tisztavatáson van. Ha aksrnánk, se tudnánk a múltba száműzni, ez nem olyan dolog, amit a tárolási/kiállítási helyszínnel meg lehet változtatni. A Korona kitörölhetetlenül része a múltnak, ez nem vitás.

De vannak méltó és kevésbé méltó helyszínek a Korona szempontjából. A Parlament kupolacsarnoka vagy a tisztavatés például kevésbé méltó, mert - egyetértve AGY-vel - a Koronához egy olyan helyszín illene, amit csak lábbujhegyen közelít meg az ember: intim, áhítatos, tiszteletet keltő, mint egy egy templom. Épp ezért szerintem jó helyen volt a Nemzeti Múzeumban. Még emlékszem, amikor kisikolásként elvittek oda, egy életre szóló élmény, úgy meg voltunk illetődve, majd beszartunk. Szerintem ez így helyes. Lenne helyes.

Az meg külön gáz, ha a másolatát állítják ki, az egyszerűen gagyi.

gabrilo írta...

A másolat gagyi, ebben egyetértek.

De én még csak hasznosnak sem tartom az államformát:)))) De ezt úgyis tudod:)))

Névtelen írta...

tudom, azért is írtam le ;)

de egyébként szerinted tényleg jó, ha kivisszük a Koronát az avatásra?

gabrilo írta...

Nézd, megpróbálom úgy, hogy magamból indulok ki:

A Szent Korona a magyar államiságot és a jogfolytonosságot jelképezi (ami persze megszakadt), arra én tényleg tennék őszinte hűségesküt (vö. "a királyért és a hazáért"). Mármost ha a "köztársaságra" kéne esküdöznöm, szerintem elröhögném.

Névtelen írta...

Ezt értem. 2 dolog.

1. A Koronára tett eskü szerintem azért nem annyira jó, mert a Koronának - érdemei elismerése mellett - nincs közjogi szerepe a jelenlegi rendszerben, lényegében egy történelmi relikvia, még ha a magyar államiság szempontjából fontos is. Épp ezért nem tartom túl adekvátnak, akkor már inkább az Alkotmány (bár gondolom a köztársaság miatt te azt se szereted olyan nagyon), de tragédiának se tartanám, ha arra kéne esküdni. A legjobb, ha az ember a hazájára tesz esküt (a formula is asszem az, hogy "hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz").

2. Ha már a Koronára esküszünk, muszáj ki is hurcolni a helyszínre?

gabrilo írta...

Nézd, én nem kötöm a jogpozisághoz a szimbolikus dolgokat. A Szent Korona szimbolizál valami fontosat, a "magyar köztársaság" effektíve semmit. Csak egy kísérlethalmazt maximum.

Az persze benne van, hogy effektíve nem nagyon fogadom el a legitimitását a jelenlegi berendezkedésnek. De ez nem titok, és nemis új dolog.

gabrilo írta...

Egyetértek:)

Névtelen írta...

Válasz helyett írtam egy cikket, megy a Konzira nemsokára.