2008. május 23., péntek

Zárszó

Antal Dániel rendkívül ízléses módon jár el: egy kollégra privát levelét publikálta blogján. Erre még Andrassew Iván is csak "részben" volt hajlandó Shadai-al szemben.

De lássuk a részleteket, aztán részemről ez a vita lezárva, mert kritikán aluli - valamint csak olyanokkal vagyok hajlandó vitatkozni, akik tisztességes szándékúak. A magánlevél publikálása ezen az intervallumon kívül esik.

"A jelen nem lévők számára: egy nappal korábban egy magánrendezvényen, ahova valaki meghívott, majdnem kifejtettem azt a véleményemet, miszerint egy köztársaságban nem lehet a civil szférát, a közigazgatást és a pártokat egymással szembeállítani, így annak sincsen értelme, ha valaki azon kesereg, hogy egy közügyet, pl. az antifasizmust civil szervezeteken kívül politikai pártok, ne adj' isten, a közigazgatás vagy a bíróságok is képviselnek. Na persze mit is mondhatnék, ha egyszer felesküdtem a köztársaság alkotmányára. De a levél szerzőjével nem beszélgettem]."

Nem voltam ott, de amúgy ez szép maszatolás: ugyanis Gyurcsány Ferencről volt szó. Kollégák ugyanis hangsúlyozták, hogy GYF rátelepedett egy civil kezdeményezésre, pártpolitikává alakítva azt, amiből aztán elindította az azóta heti rendszerességgel megrendezett antifa piknikjét. Továbbá hozzátették a kollégák, hogy GYF erkölcsi nimbusza khm... hagy kívánnivalót maga után. AD nem értette.

A Szent Istvános példája pedig jellemzően demagóg: senki sem vitatta a sokszínűség szépségét (az más kérdés, hogy a "multikulti" láttán vajon milyen arcot vágna Szent István). Meg azt sem, hogy más vallások hívei is gyakorolhassák a vallásukat. Csak hogy itt nem erről van szó, az az egyik. A másik az, hogy mintha mások lennének a konkrét körülmények. Persze tudom, AD nem libi, nem felvilágosult, nem aufklérista, semmi ilyesmi (sőt talán még konzervatívnak is gondolhatja magát - de azt ma úgyis sokan teszik, miért is ne?), ehhez képest egy probléma esetén egy dolgot nem vesz figyelembe: a konkrét helyzetet.

Az elkerülte a figyelmét, hogy nem az iszlám vallást kritizáljuk, hanem az iszlamizmust, ami forradalmi terrorista mozgalom - nem linkelem újból a Dalrymple és Scruton-cikkeket (ők viszont konzervatívok, vagy mégsem?).

AD technikája a györgypéteri magasiskolán alapszik: nem érvekkel vitázik, hanem bunkósbotokkal csapja agyon a vita elején az ellenfelét ("rasszista", "úgy érveltek, mint a 30-as években a nácik", "iszlamofóbok" - és biztos csak véletlenül emlékeztetnek ezek a balliba "érvelési technikára", nem szabad címkézni - majd ezeket nem támogatja meg érvekkel, viszont néha letagadja, hogy valaha is mondta volna őket). Ezek a bunkók kétségtelenül működnek. Csak szegénységi bizonyítványt állítanak ki arról, aki használja őket.

A történet mókásabb oldala az, hogy AD iskolapadba ültetne, vagy legalábbis szerinte rámférne egy kis tanítás/nevelés (ebben amúgy elvont értelemben igaza van, az kire nem fér rá állandó jelleggel?), miközben olyan jelzőket vág a fejemhez negatív konnotációban, amik a konzervatívoknak jellegzetesen kedves fogalmak (pl. "előítéletes" vagyok - naná, hogy az vagyok, azért nem üt el a villamos többek között; előítélet ügyben a frankfurtiánusokon kívül is érdemes értekezni másokkal, szélesedik tőle a világ - és Tory bejegyzése is részben erre tér ki).
Ezen túl állítólag a "jogi fundamentalizmus" ellen érvel - jogi fundamentalizmussal természetesen (az alapjogok megvonása semmilyen esetben /!/ sem helyes).

Továbbá "valódi konzervatív" mivoltát azzal kívánta megindokolni, hogy az emberi jogok univerzális mivolta mellett érvelt - ez már a vicc kategóriája; ha engem kíván iskolapadba ültetni, először nem ártana tán néhány konzervatív véleményt elolvasni az "univerzális emberi jogok" vonatkozásában. Hátha meglepődik.

Mindazonáltal nem az egyet-nem-értéssel van a probléma. Hanem a stílussal. Meg a privátlevél publikálásával. Az leverte a lécet, bőven. A tisztesség nem politikai nézet dolga ugyanis.

Update: AD azóta is folyamatosan hazudozik; "engem pedig azóta arra is felkértek, hogy felhasználóként se használjam a Konzervatóriumot."
vö. "nem látunk szívesen" - nem kérte fel senki semmire. Ha így volna, kitiltották volna a kollégák, de nem tették. Ugyanannak az esete, amikor én állítólag diktatorikus módon beígértem minden megélhetési nácizónak hogy kivakarom a blogról, ha odapiszkít; AD jól lerasszistázott, mégsem moderáltam/tiltottam ki.
De azért csak nyögi a mantrát.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

annyit tennék hozzá, hogy:

- két levél ment. az első amit publikált, a második a postja előtt küldődött el. abban tételesen leírtam az okokat, hasonlóan korrekt stílusban, mondhatni baráti hangvételben.

- a levél után láttam a postot. tehát:

nemcsak levéltitkot sért, hanem direkt félremagyaráz, ferdít.

leszerepelt a részemről.

letterforce írta...

Valóban kár volt ezt így megtennie Antalnak.
Én ott voltam azon a megbeszélésen,Antal teljesen félreértette Shadai kiselőadását.Senki nem vitatta,hogy jobb egy antifasiszta miniszterelnök,mint egy fasiszta.Egyszerűen nem ez volt a vita tárgya.Hanem az antifasizmus..ööö...instrumentalizálása.
Antal ezt a megbeszélést is leszólja(parttalan...),de szó sem volt erről.Kevés volt az idő,annyi.
Nagyon is jó volt,hogy ott összejöttünk.

Molnárgörény írta...

Antal Dániel egy kormányhivatalnok, mégpedig politikai kinevezett (amikor ezt mavo blogján megírtam, mert ott hasonló módon szemétkedett. Mavo persze kimoderálta (nagy haverok), azzal, hogy micsoda dolog nyilvánosságra hozni a nevét-beosztását - miközben a hapsi nagy büszkén maga írta bele névvel-fényképpel a blogjába.

Engem az lepett meg, hogy ez az ipse is bejutott a Konzervatóriumba, mert hát szimpla gyurcsánybérenc. Lám-lám, amitől mavo ellenem védte (ok nélkül, hisz az információt ő maga is publikálta, önként) azt most őkelme megcsinálta.

Megjegyzem, Shadai, amikor összeveszett velem, teljességgel korrekt maradt netes illemtan vonatkozásában: tudta, ki vagyok, de esze ágában se volt közzétenni, mint ahogy nekem se az ő nevét. Ez az AD egyszerűen egy szimpla szar alak.

Elég baj, hogy a konzervatóriumnak nevezett hely immár egy extrém szélességű gyűjtőláda. Hozzáteszem: nem Shadai jelenléte a gond! Az AD, Tallián Miklós vagy médiazsiráf/sok nick és hasonló konzervativizmussal véletlenül se vádolható emberkék a kezdeményezést masszívan lejáratják. Illetve, de facto már csődbe is vitték...

gabrilo írta...

MG,

Valóban hiba volt felvenni - ezeket az ügyeket nem én intézem, én ezt nem tudom követni. De pont inkorrektsége miatt elfogadhatatlan amit művelt.

De épp emiatt nem értek egyet a másik dologban veled: a vélemények eltérése egyáltalán nem gáz, sőt. Csak a tisztességes hozzáállás, az viszont fontos. TM pl. simán libertárius-konzervatív, Jack N. is libertárius (hogy én miért nem vagyok liberti, az hosszabb téma és más lapra tartozik...).
A csőddel kapcs pedig oltárit tévedsz:)))))

Molnárgörény írta...

Hát TM az kristálytiszta liberális, mégpedig a szadeszos fajtából. Ha tag, ha nem.

A vélemények eltérése nem gáz, én nem is ezt írtam. Az a gáz, ha valaki elhiszi, hogy egyik-másik poszt (amely a jól besulykolt marxista levezetéseket hozza) konzervatívnak mondható kifelé. Mert aki nem veszi észre, hogy ocsú van a búza közt, az úgy reagál, hogy "ezek is annyit érnek, mint a Népszava".

Hogy mi az igazi gáz? Amit most írtam meg. Az aztán nagyon...

gabrilo írta...

MG,

MArxista érvelést én még a Konzervatóriumon nem olvastam. Egyszer volt egy rövid életű rousseuista post, ennyi. Ha valaki Népszavának nézi a Konzervatóriumot, annak váljék egészségére:((

Molnárgörény írta...

No, majd keresek:-) Egy ezzel kapcsolatos poszttal még úgyis adós vagyok magamnak, de az idő, az idő...

Aron írta...

Mg, médiazsiráf kezdeményezte a konzervatóriumot!
Azt én is úgy látom, hogy sokan divatkonzik ott és máshol is. Ennek vannak előnyei és hátrányai.
A libertáriusok meg sok mindenben hasonlítanaik a liberálisokra...
Apropó, még mindig ki vagy tiltva?
Kicsit fura, ha a judapest rehabilitált, és a konz. meg nem...

gabrilo írta...

azt nem mondanám hogy ő kezdeményezte, de nélküle tuti nem jutott volna idáig. Ha rajtam múlik, marad kb 6 ember havi 3-4 posttal és 10 elvetemült-megszállott kommentelővel. A "bővülésnek" persze megvannak az előnyei és a hátrányai is.

MG kitiltásáról nem mondok semmit, mert már korábban elmondtam. Ugyanaz a véleményem most is.

Molnárgörény írta...

Én most egyáltalán nem arról beszéltem (merthogy akivel akarok beszélni, azzal a saját blogján vagy emailban így is tudok, akivel meg nem, azzal úgyse beszélnék, nem ért semmilyen veszteség), hanem pl. arról, amit ez a zsiráf - aki most már gyanúm szerint Jack Napierré vált - ott összehordott. Kellemes bolsevik alapvetések elég gyakran.

Ha valaki folyvást nicket cserél, annak oka van.

De hogy a konzervatórium javulna? Szerintem kissé elvakult vagy, Gabrilo: a törzsközönség elment. Index-címlapról van csak ezres olvasottság, különben csak annyi, vagy alig több, mint az enyém. Ami azért snassz.

gabrilo írta...

MG,

a Konzervatórium működik, és bővül is (nem speciel a szerzőkre gondoltam). MEg sok egyéb dolog is van, de az inkább csak ránk tartozik:))) Én nem aggódom miatta, sőt jómagam gondoltam volna utoljára, hogy akár eddig is eljutunk.

A látogatottsági mutatókra én személy szerint szarok, és szartam is mindig. Ahogyan az index-címlapra is. Nálad meg csak ezres olvasottság van? Hát a 3000-es törzsközönségnek örvendő BGY tekintetében az nem snassz?:((( És akkor a különbségekre ki sem tértem:(((

Névtelen írta...

AD-t nem bántani, ő egy őszinte köztisztviselő. Mások titokban nézegetik a subbát munkaidőben, remegve várva a pénteki iwiw-válogatást, ő pedig nyíltan posztol két-három bejegyzést naponta.

Külön ajánlom két álláspontja összevetését (vö. gerinc és szakmaiság) a szárnyvonalakról.
Friderikusznál:
http://80.99.236.195/friderikusz/?q=node/1227

Ráadásul, aki a Hungaropress matricáját nem veszi le az Economistjáról, sikeres ember nem lehet. (Ld. AD képét a blogján)

gabrilo írta...

mozis,

kösz! Egy újabb adalék...